Jak zdobyć praktyczne wiadomości o konkurencji?

Dziesięciolecia rozwijania się przemysłu spowodowały, że w licznych dziedzinach gospodarki wzrosła także konkurencja i konieczność jej badania. Na dzień dzisiejszy otwiera się rzadko spotykane wcześniej podmioty gospodarcze, które mają na celu wyszukiwanie licznych ważnych wiadomości i sprzedanie ich firmie konkurencyjnej. Przez to dział marketingu lub produkcji dowie się o tym, jak przyczynić się do obniżenia sprzedaży u konkurencji. Podmiot tego typu to tzw. wywiadownia gospodarcza.

Spotkania biznesowe

Autor: SCA Svenska Cellulosa Aktiebolaget
Źródło: http://www.flickr.com
Osoby, które zgaszają się do takich wywiadowni pragną kupić złożone raporty gospodarcze, mówiące, jak określona firma egzystuje . Dzięki takim informacją można bardzo mocno zaszkodzić konkurencji albo też skopiować pewne rozwiązania i podwyższyć swoją sprzedaż.

Wywiadownie tego rodzaju powszechne są od dawna. Pozyskiwanie informacji handlowych o innych firmach wzrosło wraz z rozwojem przemysłu w dziewiętnastym wieku. Jako pierwszy stworzył tego tupu biuro Eugene–François Vidocq. Mężczyzna ten sam kiedyś zajmował się działalnością przestępczą. Obecni pole działania tego typu firmy jest bardzo różny. Przygotowany raport musi zawierać nie tylko adres i telefon, czy historię oraz przedmiot świadczonych usług, ale również wiadomości o stanie finansowym czy technologiach itp. Jakościowe wywiadownie gospodarcze: kancelaria-juszczak.pl/specjalizacje/prawo-gospodarcze-i-prawo-spolek podejmują różne działania, które jednak powinny być legalne. Czasami jednak zdarza się, że nieuczciwa konkurencja nie stara się sprawdzać tylko powszechnie udostępnianych wiadomości, ale zaczyna działać o charakterze szpiegostwa przemysłowego. Słowo to nie bez powodu nawiązuje do działań wojskowych, bowiem podobnie jak w wojsku wyszukuje się za wszelką cenę ważne wiadomości o innych firmach, ich metodzie produkcji i innowacjach technologicznych. Związane są z tym liczne zagrożenia. konkurencja: portal Kancelaria Prawa Gospodarczego wejdź

Największe firmy wydają bardzo dużo pieniędzy na sprawdzanie czy np. nie założony jest gdzieś podsłuch itp. Po drugiej stronie natomiast mamy firmy, które płacą za podkładanie takich podsłuchów. Należy wiedzieć, że takiego typu działania są ścigane przez policję i grożą za nie ogromne kary, nie tylko finansowe.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *