Do czego się odnosi certyfikat ISO?

Na rynku funkcjonują rozmaite systemy zarządzania jakością. Między innymi to właśnie norma ISO 14001 stanowi punkt odniesienia dużej liczby przedsiębiorców. Jest to internacjonalna norma, która w określony sposób definiuje różne wymagania co do zarządzania jakością w ramach wybranej organizacji. Norma ta pochodzi się ze standardu zarządzania systemem jakości, jakim był BS 5750. Była to norma, która ustalona została przez British Standards Institution na koniec XX wieku. Dzięki temu zostały określone podwaliny obecnej normy standaryzacji.

ISO – masz więcej pytań? – 9001 normą ogólnie honorowaną

Biorąc pod uwagę to, co może dać nam dzisiaj certyfikat ISO 9001, przyznać trzeba jej sporą przydatność do funkcjonowania każdej organizacji na rynku. Jest to norma, która zawiera wymogi dla systemu zarządzania jakością i przeznaczona jest dla celów szeroko rozumianego certyfikowania. Poszczególne organizacje mogą się odnosić do wytycznych tej normy, ale nie jest najważniejsze ich znaczenie oraz typ. Najistotniejszy jest klient oraz jego wymagania, dlatego każda firma czyni, co w jej mocy, aby spełniać jego różne wymagania.

ISO (polecana strona) 14001 a systemy zarządzania jakością

Cesryfikat ISO 14001

Autor: adees
Źródło: http://www.adees.pl/

W każdej organizacji istnieje potrzeba unormowania panujących tam wytycznych. Zasady panującej tam jakości pozwala określić ISO 14001, która jest honorowana w różnych krajach. Certyfikacja tego typu honorowana jest również w naszym kraju, gdzie testom jakości poddawana jest każda organizacja. Istnieje możliwość stosowania tej normy w różnych organizacjach. Nie pojawiają się żadne restrykcje dotyczące jej wprowadzania, bo standard nie zależy od wielkości czy renomy danej organizacji.

ISO a standaryzacja jakości

Certyfikat ISO jest przeznaczona dla rozmaitych organizacji, jaka tylko funkcjonuje na rynku, z tego powodu jej ważną zaletą jest opcja dostosowania do rozmaitych wymogów i funkcji. Uniwersalność idzie w parze z tym, że jest ona uznawana w wielu krajach, dzięki czemu w prosty sposób można porównywać jakość w różnych organizacjach. Rozumienie potrzeb oraz wymogów konsumentów to podstawa!

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *