A teraz czas na program lojalnościowy

Można wylewać z siebie ostatnie poty. Możemy harować całe dnie. Można robić również dużo innych rzeczy, ale zawsze musimy pamiętać o najistotniejszym – sukces naszej firmy w głównej mierze jest uzależnione od zadowolenia naszych klientów, których, naturalnie, wpierw musimy do siebie przyciągnąć.

Bezużyteczny będzie nasz trud, jeżeli nie znajdziemy nabywców naszego towaru. Stąd też dowolny początkujący przedsiębiorca bez względu na branżę powinien poznawać najważniejsze założenia skutecznego marketingu. To nie jest jedynie dyscyplina naukowa, to fascynująca filozofia. Specjaliści od marketingu, którzy mają już spore doświadczenie, potrafią dokonać prawdziwych cudów.

banknot 100dolarowy

Autor: Ryan Schmitz
Źródło: http://www.flickr.com

Stąd też jeżeli tylko nasze przedsiębiorstwo da radę udźwignąć taki balast finansowy, nie powinniśmy na takim specjaliście oszczędzać. Środki zainwestowane w kampanie reklamowe zwrócą się szybciej, niż nas możemy to sobie wyobrazić.

W dzisiejszym biznesie karierę robi marketing relacji. Obecnie nie wystarczy jedynie ogłosić się lokalnej prasie, porozwieszać plakaty, czy wyemitować reklamówkę w telewizji. Współczesny klient jest wyjątkowo wymagający i my powinniśmy uczynić ten pierwszy krok. Jak sama nazwa mówi, taki model marketingu skupia się stwarzaniu jak najbardziej osobistych relacji z naszym klientem. Nie jest sztuką przyciągnąć klientów. Potem trzeba ich jeszcze zatrzymać przy sobie.

Właśnie dlatego powstały programy lojalnościowe. Zapewne każdy z nas trzyma w portfelu cały plik plastikowych kart. Dostaliśmy je w czasie pobytu w różnych punktach handlowych. To jest właśnie część tego planu. Każda firma, która chce zatrzymać przy sobie konsumentów, przyciąga ich do siebie takim właśnie miłym gestem. Dostając do rąk kartę stałego klienta, dowiadujemy się, że odtąd jesteśmy częścią ekskluzywnego klubu. Taka informacja cudownie łechce nasze konsumenckie ego. Czujemy się zauważeni i dowartościowani. Dodatkowo, ekspedientka informuje nas, że dzięki posiadaniu tej luksusowej karty, czeka na nas mnóstwo wspaniałych promocji, niedostępnych dla zwykłych klientów. Właściciele popularnych sieci wysyłają nam w ten sposób jasny komunikat: jesteśmy dla nich ważni, jesteśmy wyjątkowi!

 

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *