Reklama zewnętrzna – parę słów na ten temat

Tak zwany outdoor, czyli reklama zewnętrzna, we współczesnym świecie spotykana jest ogromnie często. Mieszkańcy miast właściwie już od dawna przyzwyczajeni są do widoku wielkich reklam, które przyciągają uwagę, są wielokolorowe, jaskrawe, niekiedy wydzielające światło. Szczególnie w nocy jest to widoczne w postaci tysięcy rozmaitych świateł reklam i neonów.

Reklama >>> zobacz więcej LED aktualnie także zyskuje duża popularność z uwagi na nowoczesność przy sporej opłacalności używania. Generalnie wielu ludzi dziwi i wywołuje oburzenie stosowanie reklamy outdoorowej, szczególnie gdy posiada ona bardzo duży format i umieszczona jest na obiektach zabytkowych.

W zasadzie w żadnym wypadku nie jest to estetyczne, gdy ogromny banner reklamujący sklep odzieżowy umieszczony jest na jednej z zabytkowych kamienic w rynku przykładowo wrocławskim. Z drugiej strony jednak często dochody z takiej reklamy przeznaczone są na przykład na odnowienie tego obiektu, czyli na cel jak najbardziej pożyteczny.

Reklama (zobacz przejrzyj tą witrynę studioprinter.pl) wielkoformatowa

przykład reklamy

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Charakterystycznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa, czyli taka, która zajmuje więcej niż sto mkw (więcej – druk wielkoformatowy Kraków). Może być montowana na rozmaite sposoby, przybiera także różnorodne formy. Może przykładowo mieć charakter wolnostojący, być oświetlona lub nie. Zazwyczaj takie wolnostojące reklamy posiadają swoje własne źródło światła. Poza tym często zdarza się, że tego rodzaju reklama pojawia się na budynkach, przybierając ogromne rozmiary. Przedsiębiorstwa, które decydują się na reklamowanie w ten sposób, muszą dysponować dużymi środkami. Bywa także, że reklama taka umieszczona jest na rusztowaniu w trakcie renowacji danego budynku.

Inne formy

naklejka na samochodzie

Autor: Wendy
Źródło: http://www.flickr.com

Ostatnio bardzo popularne stało się na przykład naklejanie reklam na środkach komunikacji miejskiej (poczytaj także). Autobusy i tramwaje oklejone kolorową folią poruszają się na przykład po wielu polskich miastach. Wielu ludzi spiera się, czy takie rozwiązanie wygląda estetycznie, poza tym dla pasażerów danego pojazdu nie jest to komfortowe z uwagi na niemożność swobodnego patrzenia przez szyby. Chętnie stosowane są również tak zwane citylighty, czyli reklamy świetlne umieszczane w najbardziej uczęszczanych miejscach, na przykład na przystankach tramwajowych. Wyświetlacze LED również są bardzo popularną formą reklamy w tego typu miejscach.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *