Postępowania niezgodne z prawem i dobrymi zwyczajami jako akcja nieuczciwej konkurencji w reklamie.
Nieuczciwa rywalizacja w reklamie polega na zrobienie mylnego wrażenia przede wszystkim co do pochodzenia towaru, ceny czy ilości. Reklama taka skutkuje, że powstałe na jej fundamencie wyobrażenia nie są zgodne ze stanem rzeczywistym. Do omyłek dochodzi na skutek używania nieprawdziwych, dwuznacznych, czy celowo nieprecyzyjnych oznaczeń, mylących i dezinformujących. Znajdujące się w niej iinformacje są nieprawdziwe w sensie materialnym. Każdy egzemplarz takiego przedmiotu powinien istotnie posiadać cechy, na które reklama zwraca uwagę. Kupujący ma prawo oczekiwać, że każdy okaz produktu jest niezgorszy od zachwalanego.Najczęściej mówi się raptem o zaletach, a zataja złe cechy.Nie wolno imitować reklamy obcego firmy, używać podobnych surowców, naklejek i ulotki o takiej samej kolorystyce, zarysie, stylistyce napisów, o łudząco podobnym układzie fragmentów graficznych.

Jak zarejestrować prawo (polecamy sprawdź nas) towarowy możemy dowiedzieć się w kancelarii patentowej. Rejestracja znaku towarowego cena może być dokonana na rzecz zakładu i tylko dla produktów będących przedmiotem jego działalności gospodarczej. Rejestrując adwokatem (zobacz dalsze informacje) towarowy biznesmen może wyszukiwać pomiędzy procedurą kraju, regionu (europejską) i międzynarodową.
Wycena znaku towarowego nie należy do najłatwiejszych zadań. W praktyce nie istnieje jedyna dobra metoda, która odzwierciedlałaby jej wartość w sposób jednoznaczny. Ponadto ważne jest doświadczenie osób wyceniających.