W jaki sposób utrzymać klientów na dłużej ?

Wielkie sieci handlowe posiadają niemały wachlarz możliwości promocyjnych. Najbardziej popularną jest chyba reklama radiowa oraz telewizyjna. Innym sposobem są promocje artykułów w samym markecie przy pomocy wywieszki z tekstem „promocja”. Względnie po markecie spacerują panie z próbkami towarów w odzieniach z logo producenta. Do konsumentów docierają także gazetki promocyjne zawiadamiające o newsach promocyjnych w formie tradycyjnej bądź też w wersji nowoczesnej - pocztą e-mail. Często będzie to wówczas oferta sprofilowana oparta o aktywność klienta w sieci.
agencja marketingowa DCN Direct
Źródło: http://www.dcn.pl/
Coraz więcej firm stosuje do promocji swych produktów marketing internetowy nie jest tu wyjątkiem. Przedsiębiorcy z tego industrialnego miasta z tradycjami mogą przy pomocy lokalnej firmy przedstawić się w jednym z coraz istotniejszych kanałów marketingowych którym jest sieć. Wszystkie wymienione zabiegi mają na celu zawiadomienie o swej ofercie przede wszystkim nowych konsumentów, zatem tyczą się początkowego procesu marketingu.



Drugim krokiem – nie mniej istotnym, jeśli nie ważniejsze – jest zatrzymanie konsumenta. Najbardziej wartościowym bowiem kapitałem przedsiębiorstwa jest konsument który wraca. Dlaczego? A więc lojalny klient oznacza możliwość zrównoważenia stanu sprzedaży. Nawet gdy jednostkowy klient nie nabędzie u nas produktów o znacznej wartości za to ciągle, to i tak się nam to opłaca. Znaczna grupa stałych konsumentów oznacza dla przedsiębiorstwa bezpieczeństwo, toteż roztropne firmy starają się budować tak zwane programy lojalnościowe lub wykorzystywać tego typu akcje jak np. organizacja loterii. Więcej: www.

Takowe działania mogą mieć różną intensywność, w zależności od tego której branży ma dotyczyć taki program oraz do jakiego segmentu klientów będzie on kierowany. Wiemy że osoby starsze i w średnim wieku (powyżej czterdziestki) są bardziej skłonne do pozostawania klientem już wybranego dostawcy niż osoby młode, które miewają naturalną chęć do poszukiwań. Znaczenie ma tu również rodzaj usług które proponujemy. Naturalnym rodzajem przedsiębiorstw które stosują programy lojalnościowe są firmy oferujące usługi telekomunikacyjne czy handlują urządzeniami elektronicznymi, bowiem w obydwu przypadkach panuje znaczna konkurencja.