Czy potrafimy dbać o klienta?

Czy istotnie klient jest najbardziej istotny w biznesie? Pewnie nie należy tak wielce w 100% na poważnie, ale niewątpliwie o własnego klienta trzeba dbać. A jak w takim razie spowodować, że nasza firemka będzie powszechnie znana jako ta, która umiejętnie zwykła podchodzić do kwestii obsługi klienta? No cóż, na początku doceniajmy bardziej nowoczesne technologie - chociaż tak po prawdzie to ciężko powiedzieć, że takie powiedzmy karty rfid to nowość.
elektroniczny system
Autor: Mike Mozart
Źródło: http://www.flickr.com
Z pewnością jest tak, iż klient musi czuć, że umiemy zadbać o niego. Wiadoma sprawa: jakieś wpadki są oczywistością, to znaczy warto ich uniknąć, ale jesteśmy tylko i wyłącznie zwykłymi istotami ludzkimi, a nie robotami. Wprowadzenie do firmy nowoczesnych rozwiązań, tzn. mniej czy bardziej świeżych, z całą pewnością sprawi, że chociaż niemało się pewnie wykosztujemy, to jednak nikt nie powiedział, iż nie zauważymy wielu pozytywów. W celu poprawy obsługi konsumenta opłaca się zapoznać się z tym: bramki obrotowe.




elektroniczny system
Autor: Mike Mozart
Źródło: http://www.flickr.com
Klient mocno usatysfakcjonowany to ten, który znacznie zwiększa zysk naszej firmy. Czyli niby elektroniczny system obsługi klienta niemało nas kosztował, takie są realia biznesu, lecz w odleglejszej perspektywie zapewne będziemy jeszcze mocniej usatysfakcjonowani, niż nasza klientela. Należy w taki sposób podejść do własnych klientów, bo odmienne myślenie po pewnym odstępie czasu może znacznie zepsuć naszą działalność gosp. A tego byśmy nie chcieli: respektujmy prawo klientów do profesjonalnej obsługi!


Inne zagadnienie to choćby zwroty towarów. W USA jest sporo lepsza sytuacja jeżeli w grę właśnie wchodzą zwroty. W zasadzie jest tak, że jeżeli amerykańskiemu konsumentowi coś się nie podoba, może bez kłopotu odesłać towar. I to naprawdę działa! E-sklepy i inne firmy sprzedające przez Internet tak czy siak zwykły wychodzić na swoje, klienci wiedzą, że jeżeli coś będzie nie tak lub najzwyczajniej w świecie rozmyślą się, mają okazję odesłać zamówienie. Niech autentycznie każdy pamięta jak niesamowicie ważną kwestią jest to by zadbać o klienta. Jeśli któryś właściciel firmy nadal myśli w starym stylu, to zapewne dostrzeże dużo kłopotów w nieodległym czasie.