9 technik na zidentyfikowanie swojej konkurencji

Niestey sporo knsumentów zostało, używając kolokwializmu, „nabitych w butelkę”. Sporo osób pod przykrywką firm robiło przekręty, na których traciliśmy my zwykli Kowalscy. Jednak nie wszyscy wiedzą, że oszustwa zdarzają się nie tylko na linii konsument-sprzedawca, ale też na linii sprzedawca-sprzedawca. Firmy niestety często prowadzą grę, która jest na granicy prawa. Gra ta ma na celu złowienie jak największej liczby klientów. Konkurencja na wszystkich polach jest coraz większa.
Wiele marek zaczyna wchodzić sobie w drogę, stąd też można mówić w wielu przypadkach wchodzi o nieuczciwa konkurencja (-> kliknij).
Praca zespołowa
Autor: Steven Vance
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli chcemy by sytuacja gospodarcza w Polsce była lepsza to oczywiście konkurencja na rynku jest potrzebna, jednak, jeśli nie jest ona właściwa, czyli wychodzi poza normy prawne to niestety jedyne, co może zrobić to zaszkodzić państwu, jako całości jak również poszczególnym konsumentom.



CZY W OGÓLE DA SIĘ PRZEŚWIETLIĆ KONKURENCYJNE FIRMY?

Dawniej mogliśmy liczyć jedynie na opinie o firmie przekazywane z „ust do ust”, a wiadomo, że choć „poczta pantoflowa” jest dość szybka, to niestety często nie jest zbyt wiarygodna. Gdy już weszliśmy w spółkę z jakąś firmą musieliśmy się męczyć nawet gdy okazywała się całkiem innym przedsiębiorstwem niż przedstawiała się na wstępie. Zdarzało się, że kwestią czasu było ogłoszenie upadłości. Bardziej nieufni przedsiębiorcy starali się jakoś prześwietlić firmę z którą chcieli współpracować. Jednak ilość informacji była ograniczona, brak Internetu był dużym utrudnieniem . Dziś prześwietlaniem firm zajmują się profesjonalnie przygotowane do tego podmioty tj. wywiadownia gospodarcza (iabi.info).

wydajność
W Warszawie są firmy zajmujące się sprawdzaniem przedsiębiorstw. Wywiadownie zdobywają informacje dzięki Internetowi, również przez klientów firmy, upewniają się nawet w samej firmie, co się tam dzieje, tzw. biały wywiad pozwala na uzyskanie bardzo dużej ilości informacji. Dzięki temu nim wejdziemy w spółkę z jakąś firmą mamy pewność, co do jej obecnych działań. Dzięki wiadomościom, które pozyskujemy, wiemy jak stać się lepszą firmą od tej prześwietlonej. Możemy też stwierdzić, czy na pewno chcemy z tego typu firmą wejść w spółkę, czy lepiej unikać jej jak ognia i z nią nie współpracować. Niektórzy stwierdzą, że to strata pieniędzy inni wyjdą z założenia, że lepiej „dmuchać na zimne” i zatrudnią wywiadownie przed podjęciem współpracy.