Badania rynku proste i skuteczne jak nigdy dotąd

Dzisiejszy konkurencyjny rynek powoduje, że w dłuższej perspektywie czasu pozostaną na nim tylko firmy świadome oczekiwań i potrzeb aktualnych oraz potencjalnych klientów. Zalecanym sposobem na odkrycie tych potrzeb są wszelkiego rodzaju badania rynku. Wśród najczęściej wykonywanych należy wymienić między innymi badania: satysfakcji klientów, rozpoznawalności marki, ewaluacji szkoleń, użyteczności stron internetowych.
Ankiety przez internet
Autor: U.S. Department of Agriculture
Źródło: http://www.flickr.com
Jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do poznania opinii klientów jest ankieta. Jest ona znanym od dawna narzędziem, które polega na tym że respondent otrzymuje do wypełnienia kwestionariusz z pytaniami półotwartymi, otwartymi lub zamkniętymi. Rozróżniamy wiele rodzajów ankiet np. telefoniczne, pocztowe, czy ankiety online .



W czasach coraz powszechniejszego dostępu do internetu coraz większą popularność zyskują instrumenty, które umożliwiają zbieranie danych online. Takie podejście do tematu niesie za sobą dużo benefitów niedostępnych w tradycyjnych metodach badania (sprawdź ofertę) opinii.

Nowoczesne badania opinii
Autor: Highways Agency
Źródło: http://www.flickr.com
Po pierwsze, niższe koszty. Maleje się ilość kosztów dotyczących obsługi badanych ankietowanych. W tym samym momencie skraca się czas potrzebny do zebrania odpowiedzi. Dzięki temu mamy bieżący dostęp do aktualnych wyników, które ciągle spływają do systemu. Polepsza się jakość ankiet oraz rośnie ich ilość.

Dzieje się tak gdyż ankietowani wypełniają je z wykorzystaniem internetu w najlepszym dla siebie miejscu, gdy sami posiadają na to czas i ochotę, a nie wtedy gdy zaczepi je osoba przeprowadzająca badania (tu). Ułatwia to przeprowadzanie badań na tematy uznawane przez respondentów za osobiste. Na potrzeby wykonywania ankiet używa się też w coraz większym zakresie telefonów komórkowych.

Ankiety online to także wielkie ułatwienie pracy przy analizie zgromadzonych wyników. System pozwala na szybkie generowanie raportów, które można analizować za pomocą wielu instrumentów np. tabel. Dzięki temu prościej zauważyć, skomplikowane często, powiązania między poszczególnymi wynikami.