Jak pozyskać większą liczbę klientów?

Obecnie tylko program lojalnościowy już nie jest wystarczający. Program ten skierowany jest tylko do klienta i nie obejmuje prócz niego nikogo więcej. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczęło zwracać uwagę na to jak bardzo ważna jest dobra współpraca z pracownikami lub kontrahentami. Stosowne zdopingowanie i uznanie ich ma pozytywny wpływ na działanie całej firmy. Dlatego też wykreowano programy motywacyjne, dzięki którym budowane są silne i pomyślne relacje z podwładnymi.
Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe
Źródło: Programylojalnosciowe.pl
Pracownicy na przykład za zrobienie powierzonych celów biznesowych mogą zdobyć ponadplanowe wynagrodzenia czy też premie finansowe za ponadprzeciętne zasługi. Takie działania pobudzają go do sprawnej pracy. Wracając zaś do samego klienta to tutaj także na wskutek zmian występujących na rynku nastąpiły zmiany. Zmiany te polegały zazwyczaj na nowym postrzeganiu klienta i jego potrzeb. Dbanie o lojalność klienta jest bardzo ważnym czynnikiem postępu biznesu. Dlatego też zaistniał marketing relacji inaczej określany jako marketing partnerski lub marketing nastawiony na klienta. Koncentruje on się na analizie tego, czego oczekuje klient i czego być może będzie pragnął potem. Próbuje on wyjść na przeciw oczekiwaniom aktualnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Skupia się on także na relacjach firmy z dostawcami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz firmy.




System lojalnościowy pomaga zachować ciągłe i pożyteczne relacje zakładu pracy z klientami. Do ich zadań należy między innymi zachęcanie teraźniejszych klientów do częstszych i większych zakupów oferując w zamian jakieś przeceny czy też na przykład propozycje typu kupując jeden konkretny produkt drugi dostajesz za jeden grosz. Dobrze skonstruowany i przemyślany program lojalnościowy może w znaczny sposób zwiększyć przywiązanie klienta do danej marki radca (polecamy znajdź więcej) do danej firmy. Idealnym chwytem są także karty klienta, które upoważniają do przecen oraz dodatków. Może być ona w postaci karty elektronicznej radca (polecamy rekomendują nas) klasycznej karty, wybór zależy od potrzeb firmy.
Czytaj dalej