Programy lojalnościowe, czyli sposób na wielokrotny powrót klientów

Lojalność w ujęciu marketingowym, to związek między konsumentem a konkretną marką.Poprzez lojalność rozumie się również stopień identyfikuje się konsumenta z marką.

Misją każdego producenta jest wykreowanie takiej marki, która zaspokoi jak najwięcej potrzeb klienta, implikując w ten sposób jego przywiązanie. Im bardziej konsument utożsamia się z marką, tym prościej sprawić, żeby jak najczęściej wybierał on te same towary.
robot z wózkiem na zakupy
Źródło: flickr.com
Poczucie przywiązania konsumenta wobec produktu, wiąże się naturalnie ze stopniem znajomości danej marki. Wierny konsument to ten, który nie tylko często kupuje nasz produkt, ale również poleca go innym.

Lojalność to nie tylko atrybut klienta, ale proces, który działa w obie strony. Także marka musi wykazać się lojalnością wobec swoich lojalnych klientów, jeśli chce by nie odeszli on do kogoś innego.Celem wszelkich działań producenta jest naturalnie wspieranie sprzedaży i temu właśnie służą programy lojalnościowe. Zatrzymanie przy sobie najbardziej wartościowych klientów, wymaga od właściciela marki zastosowania niezbędnych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest program lojalnościowy, poprzez który buduje się zaufanie klienta.



W dobrym programie lojalnościowym najważniejsze jest stworzenie osobistej relacji z klientem.Pojedynczy konsument lubi czuć się doceniony przez producenta. Pamiętajmy, że wdrożenie takiego systemu wymaga naturalnie pewnego wysiłku. Aby stały nabywca robił zakupy częściej, musimy go za to docenić tak, by wrócił do nas, gdy skończy mu się jego ulubiony produkt.
>
zakupy
Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR
Typowy program motywacyjny to cały pakiet narzędzi, dzięki którym można sukcesywnie wdrażać kolejne akcje promocyjne. Aktualnie na rynku pojawiły się także firmy, które zajmują się zarządzaniem kompletnych programów dla stałych klientów. Obsługa programów lojalnościowych dla sklepów polega na łącznym zarządzaniu całym programem, poczynając od strategii, a kończąc na rozliczeniu z uczestnikami. Gotowy pakiet można także nabyć w formie nowoczesnej aplikacji, które ułatwi nam zarządzanie całym projektem. Jest to niezwykle korzystne rozwiązanie, szczególnie dla niedużych firm.